אחרי ניו יורק ולונדון הגיע תורם של האיטלקים. שבוע האופנה של מילאנו נחשב לשבוע היוקרתי ביותר (יחד עם שבוע האופנה של פריז). מציגים בו מותגים כדוגמת ג'וצי, פראדה, ורסצ'ה, מארני ורבים אחרים, שביססו את מעמדם כמותגים יוקרתיים בכל העולם, ובצדק.
על רוב המותגים האיטלקיים אני חולמת בלילות אבל יש לי חיבה מיוחדת לפראדה וג'וצי, שניהם מקפידים לשמור על השפה המאפיינת את המותג אבל בכל זאת מצליחים לחדש בכל קולקציה ולשמר את מקומם בצמרת. מאחר ואני מרגישה שאני מעניקה לפראדה תשומת לב רבה וקצת הזנחתי את האהבה השנייה שלי –ג'וצי, הפוסט הזה יתרכז רק בו.
קצת על ג'יאניני….
פרידה ג'יאניני, המנהלת הקריאטיבית של ג'וצי החל משנת 2005, הייתה בחירה די מפתיעה להחליף את מי שהיה המלך הבלתי מעורער של אותה תקופה- טום פורד. לא היה לה רקע שמצדיק תפקיד כזה בכיר ויוקרתי, והתפקיד הקודם שלה לפני ג'וצי היה בתור מעצבת אביזרים בבית האופנה "פנדי", אבל ג'וצי ידעו מה הם עושים והסיכון השתלם להם. ג'יאנני הכניסה למותג את הרכות הנשית, שלקתה בחסר בתקופתו של פורד, מבלי לפגוע בחושניות, ביוקרתיות ובזוהר של המותג .
קראתי פעם, שג'יאניני דואגת לא להזניח אף תחום באימפריה של ג'וצי. שיטת הניהול שבה היא דוגלת היא רוחבית. היא לא רק מעצבת את הקולקציה אלא מפקחת על הקמפיינים, קונספט החנויות, התדמית של ג'וצי ולפני מספר שנים היא אף פתחה מחדש את המוזיאון של ג'וצי בפירנצ'ה שמציג חומרים שלעולם לא נחשפו, מה שהופך אותו לביקור חובה עבור כל אוהבי האופנה שמבקרים בעיר. שיטת הניהול שלה מוכיחה את עצמה, כי הצלחתו של המותג, בניהולה של ג'יאנני, מגיעה לגבהים חדשים וגוצ'י לא זז ממקומו בצמרת. היום ג'יאניני היא אחת הנשים החזקות והמשפיעות בעולם האופנה. היא מייחסת חשיבות עליונה לנשיות כדרך להעצמה ליופי, וזה בא לידי ביטוי בקולקציות שלה.
קולקצית אביב 2013
ההשראה לקולקציה היו צלליות משנות ה-60 וה-70 וצילומים של הצלם האיטלקי- Gian Paolo Barbieri. מלבד הצילומים המיוחדים של הנשים, מצא חן בעיני ג'יאניני המקומות בהם הוא בחר לצלם את אותן נשים- במדבר, או על גג של בית בעיר מרקש שבמרוקו.
הקולקציה התאפיינה בקולר בלוק של צבעים נועזים, כגון: ורוד פוקסיה וקווים ארכיטקטורים עם מפתח סקסי בגב, דגמים קלאסיים בשחור ולבן, שרוולים תפוחים שנוצרו משכבות של בדים, רכות נשית, טוניקות ארוכות מעל מכנסיים רחבים, פרינטים של עור נחש בשילוב הצבעים הבולטים של הקיץ ופרינטים שמזוהים עם שנות ה- 60 וה-70 אבל קיבלו מראה עדכני בזכות הצבעוניות שנבחרה.
ג'יאנני פינקה אותנו בקולקציה הנוכחית גם בתכשיטים מדהימים שהוסיפו יוקרה לכל המראה האחיד שהוצג. לתכשיטים הייתה נוכחות דומיננטית בחלק מהדגמים שהוצגו ונראו כחלק מהבגד. התוספת של התכשיטים הפכה את אותו לוק לשיקי וזוהר.
הדגם שהפיל אותי מהרגליים הייתה שמלה לבנה עם מחשוף עמוק ושרוולים תפוחים שמגיעים עד המותן.
הקולקציה היא לבישה ברובה, אבל צריך לדעת איך ללבוש אותה כדי ליצור את אותה מראה שיקי ואלגנטי שג'יאנני הציגה על המסלול באיטליה.
לגבי חיקויים, אני חייבת לציין שאני קצת מודאגת לגבי האביב הבא, למרות העובדה שהצבעים הבולטים הם צבעים שמחים ונועזים, יש סיכון רב בתרגום שלהם לאופנה ברשתות השונות. ורוד פוקסיה למשל יכול בקלות לקבל מראה של שוק אם לא משתמשים בגוון הנכון והבד נראה זול. לכן כאשר אתם הולכים לרכוש את הטרנד הבא שימו לב שהוא לא הולך לאיבוד בתרגום.
תגובות פייסבוק
אין תגובות